CZ | 

Industry and Modern Energy Section

Members

Česká asociace odpadového hospodářství
Czech Waste Management Association
Výkonný ředitel: Ing. Petr Havelka
Sídlo: Pod Pekárnami 157/3, 190 00 Praha 9
Telefon: 731 405 068
E-mail: havelka@caoh.cz
www.caoh.cz

Konfederace lesnických a dřevozpracujících svazů ČR
Confederation of Forestry and woodworking unions Czech Republic
Prezident: Ing. Pavel Kříž
Sídlo: Bělohorská 274/9, 169 00 Praha 6
Telefon: 603 2509 907
E-mail: info@klds.cz 
www.klds.cz 

Seznam členů Konfederace lesnických a dřevozpracujících svazů ČR:

  • AČN - Asociace českých nábytkářů - www.czechfurniture.com
  • ČAPLH - Česká asociace podnikatelů v lesním hospodářství - www.caplh.cz
  • SDP - Společenstvo dřevozpracujících podniků ČR - www.sdpcr.cz
  • SČMVD - Svaz českých a moravských výrobních družstev - www.scmvd.cz
  • SZDP - Svaz zaměstnavatelů dřevozpracujícího průmyslu v ČR - www.szdp.cz 

Svaz průmyslu druhotných surovin ČR
Waste Recycling Industry Union
Prezident: Ing. Jaroslav Dobeš
Výkonný ředitel: Ing. Petr Šulc
Sídlo: Rumunská 12, 120 00 Praha 2
Telefon: 224 216 349
E-mail: sekretariat@spds.cz, spds@spds.cz 
www.spds.cz

Solární asociace
The Solar Association
Předseda představenstva: Mgr. Jan Fousek
Výkonný ředitel: Mgr. Jan Krčmář
Sídlo: Drtinova 557/10, 150 00 Praha 5
Telefon: 724 486 254
E-mail: sekretariat@solarniasociace.cz
www.solarniasociace.cz

Svaz moderní energetiky, z.s.
The Union of Modern Energy
Výkonný ředitel: Tomáš Buzrla
Sídlo: Korunní 810/104, 101 00 Praha 
Telefon: 777 603 552
E-mail: tomas.buzrla@modernienergetika.cz 
www.modernienergetika.cz 

Prezidium

Šilhová

Ing. Veronika Šilhová

Vice President for Industry and Energy
M.: +420 722 562 453
Havelka

Ing. Petr Havelka

Director of the Industry and Modern Energy Section
M.: 731 405 068

Priority 2023

Oblast dřevozpracujícího průmyslu:

• Rozvoj konkurenceschopnosti lesnictví a tuzemského zpracování dřeva, výroby nábytku a všech navazujících oborů ve prospěch hospodářství České republiky.
• Podpora integrace politik lesnictví a zpracování dřeva a rozvoj tuzemského lesnicko-dřevařského průmyslu.
• Zvyšování přidané hodnoty v celém lesnicko-dřevařském hodnotovém řetězci, maximalizace celkové účinnosti hodnotového řetězce.
• Posilování vlivu členských firem a organizací v prosazování investičních a provozních potřeb rozvoje.
• Usilování o transformaci lesnictví na moderní a efektivní zdroj průmyslového rozvoje společnosti, růstu přidané hodnoty ve zpracování při zachování biologické podstaty lesů sloužící všem lidem.
• Podpora uplatnění kvalitních výrobků na bázi dřeva (podlahy, okna, dveře, dřevostavby, nábytek, buničina a papír apod.) z tuzemských zdrojů a výroby.
• Usilování o zachování podstaty největšího národního bohatství ČR, a to lesů a lesní půdy s vodními toky a všemi formami života na lesích závislými.
• Důsledné prosazování podmínek pro transparentní a stabilní dodávky dříví, omezování exportu dříví, které je možné zpracovat v ČR.
• Spoluvytváření lesnicko-dřevařské koncepce ČR, sledování plnění koncepčních dokumentů resortních ministerstev:
o národní lesnický plán a jeho aktualizace,
o strategie pro lesnictví MZe,
o akční plány boje s klimatickou změnou,
o krizové řešení živelných a biotických kalamit v lesích.
• Podpora výzkumu a vývoje nových technologií a koncepce precizního lesnictví.
• Vzdělávání zaměřené na přínosy výrobků ze dřeva jako obnovitelných materiálových zdrojů pro široké využití.

Oblast energetiky a obnovitelných zdrojů:

• Posilování energetické soběstačnosti, udržitelnosti a bezpečnosti ČR prostřednictvím vhodně zvoleného a vyváženého energetického mixu.
• Prosazování stabilních podmínek pro dlouhodobý rozvoj technologie výroby z obnovitelných zdrojů energie (čisté energie).
• Důsledné prosazování podmínek pro transparentní a stabilní prostředí v energetice, zejména v oblasti obnovitelných zdrojů energie, kde dochází k narušování státem garantovaných podmínek.
• Spoluvytváření národního klimaticko-energetického plánu tak, aby odpovídal očekávaným trendům v moderní evropské energetice, spočívající v decentralizaci a vyššímu nárůstu výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů.
• Prosazení nového systému podpory obnovitelných zdrojů ve formě aukcí nebo zelených bonusů po roce 2021.
• Spoluvytváření energetické koncepce ČR, sledování plnění koncepčních dokumentů energetické politiky:
o národní akční plán pro energii z obnovitelných zdrojů energie,
o národní akční plán chytrých sítí,
o národní akční plán čisté mobility.
• Podpora vzniku nových pracovních míst a podnikatelských příležitostí v sektoru decentrální energetiky.
• Podpora výzkumu a vývoje nových technologií (ukládaní elektřiny, fotovoltaika, elektromobilita…) a koncepce čistých měst.
• Vzdělávání veřejnosti a osvěta ve školách zaměřená na přínosy obnovitelných zdrojů energie.

Oblast druhotných surovin a odpadového hospodářství:

• V oblasti podnikatelského prostředí usilujeme o plně konkurenční, nedeformované podnikatelské prostředí v oblasti druhotných surovin a využitelných odpadů s minimalizovanou administrativní zátěží; o zachování možnosti obyvatel i původců odpadů pro výběr oprávněné osoby k předání druhotných surovin. Jsme proti vytváření paralelní sítě zařízení pro zpracování odpadů formou ISNO, které odmítáme jako byrokratický prvek, prodražující nakládání s odpady a deformující tržní prostředí, které jediné je zdrojem inovací. Usilujeme o systémové snížení administrativní zátěže a o zavedení systému vyhodnocování efektivity a přínosů jednotlivých legislativních povinností. V případě, že definované povinnosti neprokáží adekvátní společenský přínos, je vhodné je zrušit a zpřehlednit tak platnou legislativu.
• V oblasti podpory rozvoje využívání druhotných surovin usilujeme o změnu přístupu k odpadům v souladu s principy oběhového hospodářství, kde odpady jsou zdroje a jsou opakovaně využívány jako náhrada primárních zdrojů, včetně zjednodušení nakládání s druhotnými surovinami (např. zjednodušený odpadový režim, méně přísná kritéria přechodu odpad-neodpad). Usilujeme o důsledné uplatňování hierarchie nakládání s odpady (s prioritou materiálového využití, recyklace před energetickým využitím, jako doplňkovým řešením, a skládkováním využitelných složek odpadu). Jsme pro zvýšení poplatku za skládkování jako nástroje podpory rozvoje recyklace druhotných surovin, ale nikoli jako zdroje financování ISNO. Usilujeme o zrovnoprávnění primárních a druhotných surovin (zvýhodnění druhotných surovin se zahrnutím ekologických externalit, snížením daňové zátěže a snížením daňového zatížení ceny práce), zavedení osvědčení o podílu recyklovaných surovin a recyklovatelnosti výrobku, stanovení rozhraní mezi druhotnými surovinami a využitelnými odpady, posílení zeleného zadávání veřejných zakázek (oběhová spotřeba) a snížení administrativní zátěže pro využitelné odpady kategorie O po úpravě (skupina 19).
• V oblasti druhotných surovin usilujeme o využívání výkupu druhotných surovin k plnění cílů dle rámcové směrnice o odpadech (98/2008) a směrnice o OEEZ (2012/19/EU) a směrnice o obalech (94/62/ES). Usilujeme o definování DS v n – ZOO (i pro odpady které po úpravě tvoří materiálové vstupy do zařízení k využívání odpadů). Usilujeme o uplatňování koordinované kontrolní činnosti veřejné správy vůči provozovatelům nelegálních zařízení pro sběr a výkup i další nakládání s odpady, o uplatňování výrazných postihů při zjištění výkupu zakázaných předmětů a odpadů; usilujeme o definování postihů při obecném ohrožení v rámci trestního řízení (nikoli dle ceny šrotu) s vysokými sankcemi.
• Orientace odpadového hospodářství (OH) v ČR na větší třídění a materiálové využití odpadů, včetně úprav směsných odpadů a ekonomicky smysluplné cesty energetického využití energeticky bohaté části upravených odpadů.
• Nakládání s odpady jako se zdroji surovin pro další výrobu.
• Omezení dotací (deformují trh) a přesunutí podpory na systém tzv. bezúročných půjček – případně dotačně podporovat fáze výzkumu a inovací, nikoli samotné principy podnikání v sektoru OH.
• V legislativě zajistit technologickou neutralitu a tržní a konkurenční prostředí – přináší tlak na nízkou cenu služeb pro původce odpadů, obce, firmy.
• Evropský princip blízkosti – orientace OH na lokální investičně nenáročná zařízení bez dlouhých dojezdových vzdáleností; odpady je třeba zpracovávat pokud možno v regionech, nikoli nezpracované převážet na velké vzdálenosti; podpora zaměstnanosti, tvorby národního produktu apod.
• Ekonomická a sociální udržitelnost budoucích řešení – zásadním prvkem při schvalování odpadové legislativy musí být podrobná analýza ekonomických a sociálních dopadů navrhovaných změn. Budoucí legislativní řešení musí respektovat ekonomické možnosti ČR a jeho občanů a má volit takové cesty, které povedou ke splnění evropských environmentálních cílů, ale přitom zatíží občany a firmy pokud možno nízkou úrovní navýšených nákladů.

62
Members
14 932
Organizations
619 182
Employees